Optimering
Nya affärsmöjligheter och fler nöjda kunder. Det är resultatet av datadrivna beslut.
På Authority hjälper vi dig med allt som krävs för att du ska lyckas. Från att samla in rätt sorts data och sätta smarta mål, till att arbeta strategiskt med analys och optimering. I webbanalysen är första steget att säkerställa kvaliteten på dagens datainsamling och en genomgång av dina analysverktyg. Vi brukar kalla det för en hälsokoll. Det är viktigt att ni har godkända och lagliga verktyg. Vi har exempelvis under många år hjälpt våra kunder att flytta från Google Analytics till Matomo. När det är på plats går vi igenom konfigurationer och spårningar för att ta reda på att inkommande data stämmer.
Mäter du rätt saker? Nästa steg är att säkra användbarheten i mätningarna. Baserat på vår effektkarta och målgruppernas behov, tar vi fram ett ramverk för att följa uppsatta mål.
Detta ramverk skapar förutsättningar för att ta datadrivna beslut kring marknadsföring och utveckling. Det hjälper dig också att löpande följa upp insatser och kampanjer för att ta reda på om du verkligen når dina mål.
Hos oss får du både hjälp med skräddarsydda analyslösningar och enklare nulägesanalyser. Vi erbjuder också analyspaket som gör det möjligt att gräva djupare, till exempel utföra djupanalyser av nyckelflöden och kundbeteenden. Om du vill arbeta löpande med analys kan vi ta fram analysrapporter för att mäta, analysera och optimera dina lösningar. Och på så sätt öka effekten över tid.
Vi hjälper dig att förvandla data till värdefulla insikter, och ger dig chansen att börja jobba datadrivet på riktigt. Oavsett var ditt företag befinner sig idag.
Vill du ta rätt beslut baserat på data istället för att gissa?
Tveka inte att höra av dig. Oavsett om det gäller ett kortare projekt eller ett längre samarbete. En bra början brukar vara att höra av sig till Per. Så ser han till att boka ett möte med dig och dina kollegor.
Per Tormod
VD